miercuri, 10 martie 2010

Revin

Revin cu a doua imagine pentru a intari comentariul de la fotografia cu fantani a domnului Zaharia. Cum spuneam subiectul uman in fotografia arhitecturala (sau in peisajul urban) poate schimba total factura compozitiei. In cazul de fatza cei doi tineri admirau luminile de pe "Podul cu Lanturi" din Budapesta si a trebuit sa alerg cu trepiedul dupa ei pana s-au gasit un loc retras care s-a dovedit a fi favorabil cadrului pe care vroiam sa il surprind. La fel de norocos am fost si sa-i prind nemiscati pentru 3 secunde. Detaliile tehnice ale fotografiei ar fi: 24mm (obiectiv Tokina 12-24mm), F7.1 (pentru profunzime de camp relativ medie - o diafragma mai mare ar fi prelungit cu mult timpul de expunere transformand practic subiectul in fantome), ISO 100 (desi pt situatii de noapte un ISO mare ar fi fost indicat, am preferat ISO minim pentru a scapa de efectul de zgomot in imagine si pentru a avea detaliile necesare in zonele luminoase - total neindicat fara trepied in dotare). Balansul de alb a fost automat pentru ca de obicei trag in format jpeg si RAW, formatul RAW permitand ajustari altfel aproape imposibile...

Desi subiectul nu a fost plasat initial in punctul de fortza, printr-un crop in programul ACD See Photo Manager 2009 s-a rezolvat foarte usor acest aspect (recomand acest program deoarece spre deosebire de Photoshop, unealta de crop vine si cu marcaje pentru cele 4 linii de fortza).

Acum ca am "dat din casa" postez si a treia imagine din seria "arhitectura", imagine ce se incadreaza in categoria "Peisaj Urban", de aceasta data o vedere panoramica de zi asupra Dunarii in Budapesta si a podului din prima imagine:




4 comentarii:

  1. Ai perfecta dreptate,dar tocmai ti-am explicat rationamentul meu pentru care am eliminat subiectul.Spune-mi daca am dreptate luand in calcul strict tema lunii:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca sunt corecte ambele puncte de vedere. Din punctul meu de vedere nu vad cum ar incurca tema subiectul, fie el si uman :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Superba.Prin faptul ca cei doi indragostiti doar contempla vestitul pod,isi justifica pe deplin prezenta in cadru.

    RăspundețiȘtergere