luni, 2 iulie 2018

Lectia 8: Imblinzirea miscarii si cucerirea actiunii in fotografie.

Nume prerechizite numai pentru abordarea lectiei 8:

1. Eadweard Muybridge (2 - scientist) (photographer)
2. Ottomar Anschutz (photographer)
3. Sayce & Bolton (scientists)
4. Maddox (doctor)
5. Kennett & Bennett (scientists)
6. Driffield (scientist)
7. Vogel (scientist)
8. Obernetter (entrepreneur support image)
9. Liesgang (entrepreneur paper)
10. Mawson & Swan (entrepreneurs paper)
11. Schott Werke (entrepreneurs optical)
12. Goerz (entrepreneur optical)
13. Zeiss Jena (entrepreneurs optical)
14. George Eastman (photographic entrepreneur Kodak)
15. Thomas Alva Edison (kinetoscope inventor)
16. Louis and Auguste Lumiere (cinematograph inventors)
17. Jacob Riis (photographer)
18. Emile Zola (as photographer)
19. Edgar Degas (as photographer)
20. Giovanni Verga (as photographer)
21. Adam Clark Vroman (photographer)
22. Edward S. Curtis (photographer)


Teorie:
Eadweard Muybridge (2)






















Jacob Riis





















Edward S. Curtis























In acest capitol, ideile de baza sint: 1. cresterea sensibilitatii si a maniabilitatii suportului si 2. obturatoarele si camerele portabile.


Eseu: utilizind un spatiu pina intr-o pagina, analizati textual contrastul dintre creatorii care inghetau miscarea in imagini, la sfirsitul secolului 19, si cei din ziua de azi. Care ar fi, in opinia voastra, principalele progrese tehnice care au facilitat "oprirea actiunii" in fotografie? Discutati importanta camerei portabile, daca considerati ca a avut vreuna, in documentarea chestiunilor sociale, la sfirsitul secolului 19 si inceputul secolului 20.

Exercitiu: efectuati o fotografie alb/negru care sa comunice clar o chestiune sociala, la alegere, asa cum reiese din capitol si din cele trei workshopuri pe aceasta tema.

Rezolvare:



Nota pentru exercitiu: in selectarea fotografiilor practice studentesti ale acestei teme nu s-au ales acele imagini care aratau mahalale, mizerie si degradare sociala, fiindca am facut clar, din capul locului, ca o "chestiune sociala" poate inseamna totusi si lucrul obisnuit, pozitiv, nu neaparat pe cel socant cu orice pret. Ideea socialului in fotojurnalism implica simtirea umana, atit personala, cit si colectiva, si aceasta este evident manifesta nu numai in situatii limita, de regula negative. Manifestarile culturale, religioase, educative, de buna voie si agrement, nuntile, botezurile, inmormintarile, nasterile, evenimente insolite de la spectacole sportive sau de alta natura... toate pot constitui subiecte excelente pentru abordarea fara probleme a temei acesteia, nu numai accidentele de strada, focurile de cartier, banditii arestati de politie sau posturile infirmilor si figurile cersetorilor batrini...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu